بهار امسال خیلی فیلم و سریال نگاه کردم

که میخوام دو تا از کاراگاهی ها ش رو بهتون معرفی کنم.

اولی، سریال  هشت قسمتی

خانم شرلوک (miss sherlock)

ساخت hbo ژاپن در سال 2018.

بله شرلوک هلمز این بار یه زن هست و اتفاقات در ژاپن اتفاق می افته. سریال عناصر کتاب های شرلوک رو داره مثلا محل زندگی، اسم افراد و همکار ها، معما ها و جنایات با فرق اینکه، همه شون از نوع ژاپنی و امروزی اند.

از اونجایی که شخصیت شرلوک و واتسون الان دختر اند، ویژگی های دخترونه هم به داستان اضافه شده. خیلی شخصیت شرلوک به شرلوک بی بی سی (یا همون بندبریک )نزدیک هست تا کتاب، ولی بلد بود چطور درست و حسابی لباس بپوشه. من عاشق لباس های شرلوک بودم .واتسون یا واتو سان، هم همین طور ولی دیگه خیلی زود حالش خوب نشد و میدیدم که میرفت پیش روانشناس ولی تو بی بی سی خیلی زود حالش خوب شد. همچنین پیشرفت رابطه واتسون و شرلوک خیلی بهتر از مال بی بی سی بود. کلا یه نسخه نسبتا بهتر از شرلوک امروز بود. موریارتی هم خیلی به قسمت پروفسور بودن ش پرداخته شده بود تا قاتل بودنش. شخصیت مورد علاقه ام، خانم واتسون و دو شخصیت پلیس بودند.

سریال با ایده بامزه ای بود ولی یکم ضعیف بود نه اینکه چون دختر اند یا اکشن ش کم بودش. یکم خشک بود باید بهش اب میدادی. شاید هم سریال های ژاپنی این شکلی اند. چون من تا حالا سریال ژاپنی بجز یه چند تا از ایران، ندیدم. قسمت مورد علاقه ام، قسمت دوم بود. چون واتو توش خیت میشه و همچنین دو قسمت اخر. ولی سریال خیلی خوبی بودش نه خیلی سریع بود و نه خیلی خسته کننده. بهتون پیشنهاد میکنم.

دومی، سریال دوازده قسمتی

بازرس کو (Inspector Koo)

ساخت نتفلیکس کره در سال 2021،

با بازی افتخاری لی یونگ عه،

یانگوم خودمون.

سریال در مورد یه جنایتکار جوون و یه بازرس بازنشسته است. یکم مثل مرویارتی وطن پرست بود. از این لحاظ که، شما هم زندگی بازرس رو میدید و هم زندگی جنایتکار رو. رابطه این دو شخصیت، گذشته ای که داشتند. همه شون من رو یاد این مانگا  می انداخت.

ایده جنایت های دختره از کتاب های نمایشی، کتاب هایی که خودش میخوند و اجرا شون میکرد، میومد. مشکلات پلیس خوب، مشکلات جامعه و سیاست، مشکلات روانی هم در سریال اشاره شده بود. شخصیت مورد علاقه ام نا جی هی بود. یه مادر مجرد که مجبور بود کار کنه و از طرفی هم اش، قربانی این و اون میشد. قسمت مورد علاقه ام هم پنج، شش و هفت بود. حل معما و بعضی وقت ها زرنگی کی رو دوست داشتم.

یه نکته در مورد کره که شاید کسایی که کیدراما نگاه میکنند بدونند ولی باز هم مینویسم، همه جای کوچه و خیابون های کره، کوچکترین جای ممکن، دوربین مخفی داره. یه نکته کوچیک از سریال، از اونجایی که سریال، ساخت نتفلیکس هست، شما دو تا مورد حتما خواهید داشت،اول کاپل همجنسگرا، ولی فقط هستند و کاری تون ندارند، اصلا نمیفهمید از کجا خوردید. خخخ. دوم، اول داستان که یه چند تا سوال میده که اخرش این سوالات حل میشه، ولی سوالاتی وسط و اخر سریال بهتون میده که باید منتظر فصل بعدی باشید، البته اگه فصل دومی، در کار باشه.

ممنون از نگاه تون باییییییییی.