اگه یادتون باشه تو پست قبلی  بهتون گفتم که اواتار اینا کمیک دارند و به نوعی به ادامه انیمشین مربوط اند.

این کیمیک ها مثل انمشین ش باحاله و خیلی از سوال های شما رو جواب میده. به نظرم بهتره قبل دیدن اواتار کورا این کمیک ها رو بخونید البته اگه کورا رو دید هم مشکلی نیست. این کمیک ها اینجا اند تا سوال های شما رو جواب بدند و یا سرگرم تون کنند.

حالا اینجام تو این پست با استفاده از ویدیو از یوتوب ترتیب خوندن کمیک ها و چه داستانی دارند و دیگه چه کتاب هایی داره رو بهتون معرفی کنم. اولش بگم که بیشتر کمیک ها سه بخشی یا قسمتی اند و دو تا کتاب جدا داره که جمع شده این سه پخشه. به عنوان مثال این کمیک:

سه تا سمت چپ، سه قسمت این کمیک و اون دو تا سمت راست، جمع شده این سه بخشه. 

فرق اون دو تا اخر با اون سه تا اول  اینکه یکی ش ( اون اخر اخری) هم اندازه همین سه بخشی هاست و اخرش کانسپ ارت داره و اون یکی که بزرگتره دارای کاور سفت

و هردو شون دارای کانسپ ارت و توضیحات تو اخر و کنار صفحات ش.

 جالبی ش اینکه اگه کتاب های هم قد رو کنار هم بزارید، یه شکل رو درست میکنند. 

بقیه کمیک ها هم همین مدلی اند. حالا بریم سراغ ترتیب خوندن.

اولین کمیک که باید بخونید اسم ش هست "قول"  و همون طور که گفتم سه پخش داره. این هم جلد شون.

این اولین کتاب منتشر شده نیست ولی بعد انمیشین باید این رو بخونید چون دقیقا بعد از پایان سری اواتار انگ، به حکومت رسیدن زوکو به تخت، شروع میشه. خلاصه داستان اینکه حالا که جنگ تموم شده حتما باخودتون میگید که خوب الان مردم هر قبیله میرند تو سرزمین خودشون دیگه نه. ولی شما تو کورا این رو نمیبینید و میبینید که مردم هر قبیله کنار مردم قبایل دیگه زندگی میکنند مخصوصا اینکه ما بولن و برادرش رو داریم که یکی شون خاک و یکی شون آتش. جواب اینکه چه اتفاقی افتاده رو میتونید از این کمیک بگیرید. سوالهای دیگه مثل چه سر بابای زوکو و خواهرش اومد و یا زوکو یه پادشاه خوبه یا نه، رو میتونید از اینجا پیدا کنید.

کمیک بعدی مون اسم ش هست " جست و جو"

و بهتون میگه که چه بلایی سر مادر زوکو اومد. خواهر زوکو هم اونجاست و میتونید زیاد ببیند ش خخخ. چرا دنباله ش چون تو کمیک قبلی حرف از راز مادرش میشه اینکه فقط پدرش و آزولا این رو میدونند.

این وسط قبل رفتن به کمیک سه گانه بعدی، یه کمیک کنارکی یا کوتاه داریم که بهتره بعد کمیک جست و جو بخونیدش .اسمش هست. "آکادمی فلز افزاری تاف بیفانگ."

اگه کورا رو دیده باشید. دید که بعضی ها فلز افزاری بلدند و حتی از اون داداش میپرسند که فلز افزاری بلدی دیگه که جواب میده نه یاد نگرفتم. این یعنی تاف این استعداد رو به بقیه خاک افزار ها هم یاد داده و همین طور تاف تو فصل چهارم میگه که یه مدرسه یا آکادمی برای اینکار داشته و در مورد مذاب افزاری رو هم نشون میده اینکه چطور پیدا شده. علت اینکه میگم بعد جست و جو بخونید به خاطر اینکه تاف تو این کمیک حضور نداره و اتفاقات دیگه جوری اند که باعث میشه اینجا قرار بگیره.

و البته یه کمیک دیگه هم این وسط قرار میگیره ولی هنوز منتشر نشده. اسم ش هست "معبد ارواح" و در مورد آزولا ست که بعد این کمیک چه بلایی سرش میخواد بیاد.

کمیک بعدی مون اسم ش "رخنه" هستش.

این کمیک در مورد تاف و پدرش با حضور اواتار یانگ چن (اواتار باد قبلی). نشون میده که بعد رفتن تاف، پدرش چیکار کرده و حالا که دختر و پدر همدیگر رو دوباره میبینند چی ها قراره بهم بگند.

از اینجا به بعد رو نخوندم و فقط خلاصه هاش رو میگم.

بعدی هم هنوز کامل منتشر نشده اسم " دود و سایه" هستش و در مورد ملاقات زوکو و انگ که یه بچه دزدی تو سرزمین آتش اتفاق می افته و قراره حل ش کنند.

بعدی اسم " شمال و جنوب" که برگشت کاتارا و داداش ش ساکا بعد این همه ماجرا به سرزمین شون یعنی قطب جنوب هست. انگ و تاف هم اونجاند. فکر کن تاف اومده باشه قطب خخخ.

بعدی که یجورایی میشه گفت اخرین سری کمیک های دنباله دار اواتار انگ باشه. اسم ش "عدم تعادل" است. داستان به نوعی ادامه کمیک رخنه است که که نشون میده تصمیات پدر تاف چی بوده.

حالا قبل رفتن سراغ کورا، که باعث میشه پست بلندی بشه. یه چند تا کمیک کنارکی یا وانشات دیگه داریم. یکی ش که "آکادمی تاف بیفانگ" بود، دو تای دیگه هم هستش، چون تو تایم لاین خاصی بین کمیک ها نمیگرند، قراره شد جدا بگم. یکی شون " کاتارا و دزد های دریایی نقره" که در مورد یه مشکل بین کاتارا و دزد های دریایی، چه خلاصه قشنگی خخخ و اون یکی هم "سوکی تنها" که مربوط به سوکی وقتی تو فصل سوم  تو زندان بوده چه بلایی سرش میاد هستش و روح اواتار کیوشی رو ملاقات میکنه.

حالا چیزی که از کمیک ها مونده سری " داستان های کوتاه"، سری کوتاه، 26 تا داستان های کوتاه در مورد تیم آواتار هستش. جلد اول ش یعنی ماجراجویی های گمشده فقط چهار نفری هستند و جلد دوم یعنی ماجرا های تیم آواتار که پنج یا شش نفره هستند.

تو مدل بزرگ یا کتابخونه ایش همه این دو جلد و  4 تا دیگه به همراه کانسپ ارت در اخرش بهش اضافه شده.

این هم داخلش و اندازه هاشون.

یه چند تا کمیک دیگه هم هست که داستان جدایی داره و اولین بار این چهار تا تو روز کمیک بوک رایگان منتشر شده بود و از جلدشون معلومه در مورد کی هستش. اره یکی ش مربوط به سری کورا هستش و همون طور که میبینید سر شون اسم شون رو نوشته.

حالا بریم سراغ کورا. کورا هم همین طور. کمیک های سه بخش داره ولی جمع سه بخشی ها فقط تو یه کتاب بزرگ یا مدل کتابخونه ایش  هنوز هستش.

اولین سری اسم ش هست " جنگ خاک" و مثل مال انگ،  بعد انمیشین کورا ست اینکه کورا و آسامی  که میرند دنیای ارواح در در یا دور دور ،چه اتفاقاتی میوفته، نظر ارواح در مورد درگاه جدید چیه و اینا.

دومی اسم ش " خرابه های امپراطوری" که در مورد کوویرا ست. اینکه آینده و مجازاتش چطور قراره باشه رو نشون میده.

سومی که تازه اومده اسمش " الگویی در زمان" سه تا کمیک کنارکی قبلی که برای کورا منتشر شده بود  به اضافه سه تا دیگه هستش.

کمیک کنارکی های  که قبلا  اومده بود. اولی " دوستی برای زندگی" که کورا کوچولو و آشنایی ش با ناگا رو تعریف میکنه. دومی " حیوانات گمشده" که ماجرا کورا و نیلو هستش که برای حیوون ها صاحب پیدا میکنند. سومی هم که قبلا دید اسم ش "پاکسازی هوا" هست و در مورد خاطرات تن زین جوون  که برای بچه هاش تعریف میکنه.

اون سه تا دیگه یکی ش در مورد آسامی کوچولو و مادرش، اون یکی در مورد باد افزاری که میتونه پرواز کنه و کورا نوجوان، ماجرا نیلو و عموش هستش.

کمیک ها اینجا تموم میشه  ولی در کناااااااااااااااار همه  این کمیک ها شما یه کتاب های دیگه هم دارید. یکی شون سری رمان هستش.

اولین رمان از سری رمان های آواتار، در مورد آواتار کیوشی هستش. اولی اسم ش " کیوشی بر میخیزد" و اون یکی " سایه کیوشی" هست که کلا در مورد زندگی و احوالات این آواتار محبوب خاک هستش.

دومین رمانی که جدید و امسال دادند در مورد آواتار یانگ چن هستش. اسم ش طلوع یانگ چن.

و باز هم رمان خواهیم داشت ولی هنوز چیزی اعلام نکردند که از کیه و چی.

دومین سری مربوط به آرت بوک هستش. کلا تا اینجا شش تاست و تصاویر و پس زمینه های باحال ش در هر فصل و هر قسمت. انگ یکی داره که مربوط به هر سه فصل ش ولی کورا برای هر فصل جدا داره یعنی چهار تا دیگه مال کورا ست. 

چرا؟؟ چون که انگ یه دشمن داشته و کل سریال با این دشمن کله میزده ولی کورا تو هر فصل، دشمن جدید داشته.

همه شون  در کنارش یه جلد سخت کتابخونی دارند که همون ولی با کاور جدید و یه چند تا صفحه جدید و بوک مارک :)

برای مثال مال انگ رو نشون داد:

اخری هم در مورد عناصر و موجوداتش و برای هر عنصر جداست و اگه هر چهار جلد رو کنار هم بزارید. تصویر راوا و واتو به وجود میاد.

سه تا کتاب خوندنی دیگه داریم که اقا تو ویدیو بهشون میگفت کتاب خاطرات چون شبیه کتاب خاطرات.

اولی مال انگ، دومی مال کورا و سومی مال زوکو هستش. از نظر من و توضیحاتی که داد بیشتر شبیه به خلاصه ای از انمیشین بود ولی از زبان شخصیت ها و شامل پست کارت، پوستر و نامه های مربوط به شخص یا فصل بوده.

این هم اندازه شون. مال انگ و کورا یه سایز ولی مال زوکو یکم عریض بود ولی هم طوله.

برای مثال یه بخش هایی رو نشون داد. مثلا این مال انگ

مال زوکو. اون نامه میشه کنده شد خخخ.

مال کورا. اگه پول داشتم این رو میخریدم خخخ.

کتاب بعدی که در واقع اولین کتاب از سری کتاب های انگ هستش.

نویسنده این دو تا کتاب به گفته یوتوبر یکی هستش.

در مورد بازگویی داستان، از دیدگاه هر شخصیت و میتونید دیدگاه شون رو نسبت به اون اتفاق بهتر ببیند به اضافه فلسفه هایی از هر قبیله.

دیگه تموم و فقط چهار تا کتاب موندش.

دو تای اولی کتاب نقاشی اند. یکی ش مال انگ و اون یکی مال کورا ست و بیشتر برای بچه ها یا کسایی که کتاب رنگ امیزی دوست دارند هستش و میتونید رنگش کنید.

دو تای اخری، کتاب پوستر هاست. یکی برای پوستر های انگ و اون یکی هم مال کورا ست کلا هرچی پوستر موستر بوده و هست برای تون تو این دو کتاب جمع شده.

بدین شکل:

حالا فقط یه چند تا چیز مونده 

یه کتاب آشپزی  داریم که من نگرفتم چه خوراکی هایی هستش توش خخخ.

اون یکی همون سریال ولی کمیک ش کردند:/

و یکی هم بازی " رول پلی" و منطقه های مختلف داره مثلا منطقه کورا، منطقه جنگ صد ساله و...

و نیمه تمام. چون باز هم کتاب هایی هست که تو راهه :)

منبع مطالب و تصاویر و همچنین اگه خبر دیگه از اواتار میخواستید: یوتوب

فارسی بعضی از کمیک های انگ: ایستاگرام avatar.comic.01

ممنون از نگاه تون و شاید برای کتاب های دیگه اش که تو راهه  نزارم و اگه هم بزارم به احتمال زیاد همین جور باید بلند باشه. چون من هم حوصله ندارم :")