سلااام به سری انمیشین های پایزی بنده خوش اومدید. تو این پست سه تا فیلم هایی که نگاه کردم رو تقدیم تون میکنم. چون دو تا ی دیگه در حد معرفی ولی اول خیلی حرف زدم :)

اولین انیمشین که دقیقا بعد فیلم ده حلقه دانلود کردم تا نگاه ش کنم اسم ش هست " شانس"

مال شرکت اسکای دنس که از شبکه اپل تی وی پلاس منتشر شده  و اولین فیلم بلند این شرکته.  این رو دقیقا بعد شستن ظرف هایی که مثلا قرار بود فردا قبل رفتنم بشورم، دانلودش کردم ولی نشد نگاه کنم چون پری خواب گرد ش رو روی سرم ریخت و خوابیدم، تبریک(ایموجی کف زدن) و ساعت شش به صورت معجزه اسایی بدون هیچ حالت خوابالویی و سردردی بلند شدم و چون خیلی زود بودش و خواب ام هم نمیومد پس این انیمشین رو قبل رفتن نگاه ش کردم. داستان در مورد سامانتا یا به اختصار سم، دختری بد شانس هیجده ساله از پرورشگاه هستش و همیشه خدا بد شانسی یار ش. انگار وقتی خدا داشت درستش میکرد بطری بد شانسی از دستش لیز خورده و زیادی بد شانسی وارد زندگی ش شده تا حدی که متاسفانه خانواده ای اون رو قبول نکرده ولی عوض ش یه دوست کوچولو از همین پرورشگاه داره که زیادی به شانس اعتقاد داره. سم حس میکنه بدشانسی نداشتن خانواده قراره برای دوست کوچکش بیوفته پس به دنبال شانس میگرده و یه سکه شانس پیدا میکنه ولی گم ش میکنه. پس ....

انمیشین خوبی بود و ایده خوبی داشت  اینکه به دنیای شانس و بد شانسی بری و شانس ت رو درست کنی و یه گربه سیاهد پیدا کنی  که _ به بد شانسی معروفه_ از تو خوش شانس تر باشه خخخ.

شانس

ولی داستان تا ۴۰ دقیقه اینا خوب بود، بقیه اش مثل این بود که خوب ما میدونیم آخرش چی میشه و آخرش هم خیلی آبکی تموم شد. انگار نویسنده دیگه حوصله اش نکشیده :"). بیشتر برای دوستان زیر ۱۴ سال میخورد و یاد میگرند که بد شانسی اونجور که فکرش رو میکنید بببببد نیستش. با اینکه سم هم یه خوش شانسی هایی داشت ولی بدشانسی روی ش خوابیده. بیشتر نیازمند سریال بودش تا فیلم و اینجوری ماجراهایی بیشتری از سم میدیدم که با بد شانسی ش مشکلات رو حل یا با هاش چطور دست و پنجه نرم میکنه در واقع شخصیت های دیگه ای از انیمشین های  دیگه با چنین بد شانسی بودند ولی اونها خیلی بامزه تر و خیلی کاربلد بودند که با بدشانسی چطور تا کنند. یه چند تا نکته جالب -که باعث شد نگاه کنم - از این انیمشین، رنگ سبز تو بیشتر فرهنگ ها نشانه خوش شانسی یا خوش یومنی هستش ولی بد شانسی چه رنگ داره ؟؟ معمولا رنگ خاصی نداره ولی سازنده های این فیلم رنگ مقابل رنگ سبز تو چارت رنگ رو انتخاب کردند یعنی بنفش و خوشم میاد که از فرهنگ های مختلف در مورد شانس و بد شانسی استفاده کردند مثلا خوک از آلمان، لپلکان (همون وروجک های سبز پوش) از ایرلند، نعل اسب از یونان، اژدها فکر کنم مال چین چون اژدهای شرقی مهربون ولی مال غربی بده، نماد خوش شانسی اند و از بد شانسی فقط شماره 13 و گربه سیاه رو فهمیدم و برای بقیه نه مطلبی میدونستم و نه پیدا کردم. اما اگه شما در مورد غول ها و بز ها و ریشه در مورد بد شانس بودنشون میدونید بهم بگید. خوش حال میشم نظرات تون رو بخونم.

برای نماد های خوش شانسی دیگه این و بد شانسی این و در مورد اژدها چین این رو خواستید بخونید.

شانس1

راستی از اونجایی که  اپل تی که همون ایفون اینها خودمون، اسپانسر این کار بوده، توش یه چیزی مثلا ای پد با علامت سکه بودش خخخ و ماشین هاشونم انگاری با سوخت پاک کار میکنه و در شون مثل ماشین تسلا باز میشه و همچین مارک نوشیدنی باحالی دارند.

شانس3

 

فیلم بعدی اسکروچ: سرود کریسمس. اصلا لازم خلاصه ای از داستان رو بگم.

معلوم که نه. بیشتر مون، اسکروچ خسیس و مهمون ها ش رو میشناسیم. من عاشق داستان اسکروچ و شخصیت ش ام مخصوصا اینکه خودم یه زمانی ادم پولکی بودم. باید برای شخصیت های سریال قاشق طلا این رو باید بزارند. من این قسمت از داستان رو دوست دارم اون جا که متوجه میشه همه چیز پول نیست و چیزهای با ارزش تری از پول تو زندگی هست ولی زندگی اینقدر خوب با هاش تا نمیکنه تا اینکه این رو تو میانسالی متوجه ش میشه. عکس چه باربطه خخخ.

اسکروج

تک تک شخصیت ها رو دوست دارم چه اونهایی که  راه رو بهش نشون میدم و چه اونهایی که  با تمام بدی هاش همچنان قدر ش رو میدونند. البته این هم برای دوستان زیر ۱۴ سال. البته این نسخه اش. چون هم موزیکال، زیادی رنگی رنگی، شوخی های جالبی وجود داره و اسکروچ یه سگ داره و کمی مهربون دیده میشه. در حالی که تو داستان اصلی و همچنین نسخه دیزنی محیط زیادی تاریک و بدون شوخی و موزیک. ولی شخصیت و مهمان ها با یکم تغییر همون اند مخصوصا اینکه یکی شون صدای خانم داره. معمولا تو نسخه های دیگه همه مذکر اند.

چون موزیکال، ترانه مورد علاقه ام، ترانه اولی هست که اسکروچ میخونه. شاید به خاطر کینه ای بودن ش و دومی هم ترانه ای که با نامزدش میخونه چه اولی چه دومی. خیلی زیبا بودند.

این رو میگم این مال دیزنی. بازیگر اسکروچ هم جیم کری بودش و میدونید که جیم کری به چهره ای که میشه به هر حالت در اورد معروفه.

یه اسکروچ اردک هم از دنیای میکی هم وجود داره و همچنین نسخه دخترش که از اثری انمیشین های باربی و متفاوت ترین باربی هستش. داستان اسکروچ در واقع از کتاب سرود کریسمس به نوشته چالز دیکنز هستش. اگه قصد تماشا این رو داشتید حتما زبان اصلی نگاه کنید به خاطر موزیکال بودن ش. اینکه بگم کدوم نسخه خوبه حرفی ندارم این به سلیقه شما بستگی داره :)

ممنون از نگاه تون :*