میدونم وقتش گشته. اصلا وقتش نیست. جاش نیست ولی دوستم بهم اجازه داد. من هم دوست دارم این چالش رو برم.

کلا دارم از تجربیات دو وبلاگ صحبت میکنم. پس اگه زیادی وینکس وینکس کردم. ناراحت نشید.

کلا ناراحت نشید.

1.وبلاگ‌نویسی را چه زمانی ، چگونه آغاز کرده‌اید. چگونه آشنا شدید. از حال و هوای‌تان بنویسید؟

اگه فکر میکنید انمیشین وینکس باعث اینکار شده کاملا در اشتباهید ولی اگه فکر میکنید پیترپن باعث ش شده دقیقا زدید تو خال. من فکر کنم شش سال پیش که تو نماشا، یکی از سری های وینکس کلاب به نام جهان وینکس رو نگاه میکردم. دیدم عه چه مطالب باحالی از پیترپن داره و خیلی دوست دارم این ها رو جایی بنویسم ولی کجا، چطوری، وب چطور میزنند، اصلا از کجا شروع کنم؟؟ که یهو یه بنده خدایی به نام مرضیه بلوم تو نماشا گفت که به نویسنده تو وب عشق وینکس ش نیاز داره و هر چی لازم باشه رو یاد میده. منم گفت چه شانسی، یاد هم که میده. یجورایی میتونم از وینکس شروع کنم و بعدش شاید یه وب برای خودم زدم. و بله من این شکلی وارد دنیای وبلاگ نویسی در میهن بلاگ شدم و بعدش هم مرضیه به دلایلی رفت و وب رو داد بهم و من همیشه ازش ممنونم که باعث شد اینجا باشم و با همچین دنیایی آشنا بشم.

 

۲. آیا وبلاگ‌نویسی چارچوب و قوانین خاصی داره؟ منظور نوشتن است. آیا باید به قواعدی پایبند بود؟نظر شخصی خودتون رو بگین؟

هرچیزی قانون خودش رو داره. در مورد اینجا هم بله قوانینی مثل اخبار دروغ ندادن. تو هر زمینه ای. کلا باید مواظب مطلبی که مینویسد باشید مخصوصا اگه فن بلاگ یا وبلاگ خبرنگاری باشید.

یه چیز دیگه برای وبلاگ های روزانه نویسی. درسته که وبلاگ، وبلاگ شماست ولی دفترچه خاطرات بد شما که نیست. هست؟؟ پس لطفا از خاطرات و احوال خوب تون هم بنویسید. این یه قانون نیست فقط یه پیشنهاد.

 

۳. برای چه کسی یا چه کسانی می‌نویسید‌ (مخاطب هدف وبلاگ شما چه کسانی هستند به نظر خودتان و با بررسی که نموده‌اید)؟

واسه دل خودم خخخ. و هر کسی که به اون موضوع علاقه داره. مثلا اینجا  مخاطبش متفرقه. با اینکه تو عشق وینکس هم مخاطب یه جورایی متفرقه ولی بازم یه فن خاص رو اونجا در نظر میگیره.

 

۴. وضعیت فعلی وبلاگستان و وبلاگ‌های فارسی را چگونه می‌بینید؟

خوبه به قول جیسو از بلک پینک نه بد ولی خوب هم نیست (Not Bad But Not Good).

بیشتر موضوعات رو در بر میگیره ولی بعضی ها رو نه یا اطلاعات ش قدیمیه. از اینکه فقط برای نشر اطلاعات نیست هم خیلی خوبه مثلا یکی داستان مینویسه یکی از علایق ش میگه و میشه گفت وضعیت نسبتا خوبی داره و بهتره همین دست فرمون رو بگیره بره جلو :)

 

۵. گمان می‌کنید برای کپی نشدن باید چه کار کرد؟ آیا خودتان درگیر این مساله شدید؟ چه راه‌حلی را انجام داده‌اید؟ بنظرتان کپی کردن خوب است؟

کپی کردن فقط با ذکر منبع خوبه. ولی خیلی کار خوبی نیست و اگه دید داره کپی میشه از تون اون هم بدون ذکر منبع بهش سه بار اخطار بدید اگه گفت نه بابا خودم نوشتم. بشیینید کاسه و کوزه ش رو بشکنید. من خودم سر وینکس ضربه خوردم و بدترین جاش جایی بود که اون طرف از من بیشتر نظر و توجه میگرفت. اگه منبع میزد و یا واقعا ترجمه و نوشته خودش بود میگفتم اره مشکلی نیست ولی نه ادعا میکرد که صاحب نوشته ها خودشه.

راه حلش هم اخطار و کلیک راست زدنه. با این مورد اصلا نرم برخورد نکنید.

 

۶. آیا شبکه‌های اجتماعی را دشمن وبلاگ‌نویسی می دانید؟ به نظرتان چه تاثیری گذاشتند ؟ خوب بوده یا بد؟

50 درصد بله. شبکه اجتماعی، شبکه اجتماعی هستش. یه جا مثل دور اتیش جمع شدیم داریم چایی میخوریم و از در و پیکر میحرفیم هستش.

50 درصد نه. چون اونجا هم جای خوبی برای نشر اطلاعات و از اونجایی مردم حوصله ندارند به یه وبلاگ سر بزند مگر به دلایلی.

تاثیر ش به نظرم خیلی بده. تو وبلاگ ده برابر اون رو میتونی انجام بدی.

 

۷. وبلاگ‌نوشتن چه تاثیری روی زندگی شخصی شما گذاشته؟

تاثیر خیلی خوبی داشته. باعث شده از جامعه نترسم. رفتارم خوب شده. شجاعت بیشتری برای حرف زدن پیدا کردم.

من واقعا یه منزوی بودم و واقعا به خاطر این تاثیرات، همیشه از مرضیه بلوم ممنونم.

 

۸. نقطه اوج وبلاگ‌نویسی تون چه زمانی بوده؟ آیا هنوز هم در نقطه اوج هستید؟ اصلا با چه خط‌کشی این را اندازه می‌گیرید و نقطه اوج را حساب می‌کنید؟

نقطه اوج؟ فکر کنم وقتی که به اون پست توجه بیشتری بشه چه در دراز مدت چه در کوتاه مدت. چه از نظر بازدید چه از نظر نظرات. مال من تو وینکس وقتی بودش که بالاخره اون مطالب ترجمه شده امیخته با نظرات ام بالاخره دیده شد. و من یه نفس راحت کشیدم. با اینکه میدونستم تموم میشند ولی از اینکه دیده شدند واقعا خوشحال بودم.

تو اینجا هم از اینکه باعث میشم دوستان و کسایی برند و مانگا و یا انیمه و  چیز هایی که معرفی میکنم رو بخونند و نگاه کنند به نظرم نقطه اوج بنده ست.

 

۹. چقدر نظرات ، مخاطب و آمار وبلاگتون مهمه براتون(چه محتوایی و چه تعدادی)؟ آیا برای آمار می‌نویسید؟

نظرات، اوایل نوشتن برام مهم بود ولی همیشه به خودم میگفتم زیزی تو اول راهی منتظر نباش یکی از اسمون بیاد و باهات گرم بگیره. یواش یواش مییاند خب. الان هم تعدادش خیلی مهم نیست همین که مییاد و میگید که دوستش داشتید و یا نظرت تون رو بهم میگید برام ارزشمنده. ولی خالی موندش یکم اذیت میکنه نه تنها اینجا بلکه تو وبلاگ های بقیه هم، من رو اذیت میکنه.

مخاطب اره مهمه. چون دوست ندارم کسی که داره متن رو میخونه اذیت بشه. دوست دارم به اطلاعات ش اضافه بشه و یا حس خوبی از خوندن مطالبم داشته باشه.

امار بیشتر تو وینکس مهمه. چون اگه فن نیاد حتی یه نفر فکر میکنی داری برای اب و هوا این مطالب رو مینویسی. پس ولش میکنی و میای اینجا چون اینجا مخاطبش متفرقه و زیاده.

 

۱۰. وبلاگ‌نویسی به شما چه داد و چه گرفت؟

نتم رو گرفت خخخ.

وقتم رو  ووووو اوایل حواسم رو.

ولی ارزش ش رو داشت چون باعث شد با مردم صحبت کنم. تبادل نظر داشته باشم.

 

۱۱. شده وبلاگ‌نویسی باهاتون بدرفتاری کنه و یا توی این فضا اذیت بشید؟

بدرفتاری نه ولی چرا اذیت شدم به خاطر همین نظر ندادن ها، کپی ها، بی توجهی ها.

یه خاطره بگم. من که تو میهن بلاگ بودم . یکی از دوستان یه وب وینکس و انیمه باز کرد و من هم به دعوت خودش، شدم یکی از نویسنده هاش. سعی کردم همین طور که بقیه با مخاطب گرم میگرند، من هم بگیرم ولی نشد. حتی به اندازه یکی از نویسنده ها که فقط یه پست گذاشته بود هم نظری از غریبه ای نگرفتم و فقط دوستم زهرا بلوم (ایشون یه بلوم دیگه ست) هوا م رو داشت. تا یه زمانی نظری نگرفتم. زهرا هم نبود اخه بیچاره چه قدر باشه اخه اونم مشکلات خودش رو داره. تا اینکه یه نفر بالاخره سر بیشتر پست هام بهم نظر داد. ایول ولی مخاطبش من نبودم و بعد از تشکر ازش و جواب دادن به نظرات ش گفتم من اونی که مد نظر تون اون شخص نیستم و اون هم غیب شد و تمام. قشنگ بود نه برای یه مدت چیزی ننوشتم. این یکی از دلیلهایی که نبودن نظر تو پست بقیه اذیتم میکنه. ممنون که خوندید.

 

۱۲. مشکلاتی که سر راه وبلاگ‌نویسی هست چیه به نظرتون؟

زمان، نت، حوصله یا داشتن انگیزه برای نوشتن، اطلاعات درست.

 

۱۳ . جذابیت وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسی رو توی چه چیزی می‌بینید؟

تو نشر اطلاعات درست و درمون که باعث تایید دانسته ها یا افزایش شون میشه.

بیان احاساسات، دیدن و چشیدن استعداد نویسندگی افراد تو وبلاگ نویسی چه خبری چه داستانی و یا تعریف یه واقعیت.

قلم به اندازه بزرگ ش که بشه مطالبش رو خوند و قالبی که چشم رواذیت نکنه خخخ.

 

۱۴. دوست خوبی از دنیای وبلاگ پیدا کردین؟ چقدر باهاش صمیمی شدین؟

معلوم که اره. خییییییییییلییییییییییی واقعا از اینکه دوستانی اونم تو یه دنیای مجازی دارم و هنوز هم در ارتباط هستیم .  واقعا برام یه معجزه ست. باور کنید.

 

۱۵. آرزو و ایده‌آلتون رو از وبلاگ و وبلاگ‌نویسی تون بنویسید.

جوری بنویسم که همه بتونند بخوننش و همه بتونند ازش استفاده کنند ویا بهتر بگم مخاطب اون مطلب بهره کافی رو ازش ببره.

 

۱۶. تا حالا به وبلاگی حسودی کردین؟ بنویسید.

حسادت تا دلت بخواد ولی خودم رو اروم میکردم که زیزی جون این ها کله گنده اند تو هنوز کوچولویی بشین سر جات. سر توجه و امار و اینا قبلا حسودی میکردم. الان نه خیلی کم شده یا اصلا نیست بعضی وقت ها سلام میکنه و من میگم بچه خوبی باش و بشین و گاگا هات رو بخور حسود کوچولو.

 

۱۷. تا حالا از وبلاگی متنفر بودین؟ بنویسید.

نه بابا. این چه حرفیه. چرا بودم. کلا سر همین توجه و اینا بودش. اینجور که خودم اینقدر سر وینکس فعالم چرا به اندازه اون چند تا وبلاگ وینکس به من توجه نمیشه.

 

۱۸. تا حالا وبلاگی شما را به وجد آورده؟

ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام. نه. بازم الکی گفتم اسکول بازیم گل کرده. اره اورده. من عاشق وبلاگ هایی با پست های داستان نویسی و تحلیل ام. یعنی تو این جور پست ها گم میشم.

 

۱۹ . چند‌تا از وبلاگ‌هایی که خیلی دوست داشتید رو به ما معرفی کنید ( حداکثر ۸ عدد )

خوودمون هم جایز ایم ایا؟؟

1.هیرایی

2.کالیستا

3. ویلو

4. اقای جادوگر

5. ویلی ونکا تیفانی

6. الا

7. فرهان

8. زینب چوی دمدمی

+ پری خانم، عشق کتاب و ایشون که اسم ش یاد نیست.

++ناستاکا که وب ش رو بسته، راشلی خانمی که وب ش رو حذف کرد.

+++ زهرا بلوم هم که تو بلاگفا.

نه باید مینوشتم. احتمالات مگه.

 

۲۰. یه سوال خودتون از خودتون بپرسید که فکر می‌کنید توی این لیست خالیه و پاسخ بدین.

از اینکه اینجایی راضی هستی؟

اره.

۲۱. یه سوال از سوال شماره ۲۰ بقیه شرکت کنندگان پیدا کنید و پاسخ بدید. (لینک شرکت کننده‌ها در پست اصلی چالش هست)

از وبلاگ کالیستا: تا حالا به این فکر کردین وبتون رو حذف کنید؟یا وبی حذف کردید؟ چرا؟

اینجا نه ولی عشق وینکس چرا تو فکرش بودم. چون توجهی نمیگرفتم به صورت رسمی بعضی وقت ها فکر میکنم دارم برای اب و هوا مینویسم. چرا باید برای چیزی متن بنویسم که نه مخاطب داره و نه من حوصله نوشتن این همه مطلب رو دارم میتونستم فقط با یه متن معرفی برم سراغ مطالبی که شش سال پیش برای ش اومدم ولی ادامه دادم چون من هم دوستش داشتم.

 

تا حالا به این فکر کردین وبتون رو حذف کنین؟ یا وبی رو حذف کردید؟ چرا؟

برگرفته شده از asteria-s-stars.blog.ir
تا حالا به این فکر کردین وبتون رو حذف کنین؟ یا وبی رو حذف کردید؟ چرا؟

برگرفته شده از asteria-s-stars.blog.ir

۲۲. احساس خوشحالی در کل در دنیای وبلاگ‌ها می‌کنید؟ بیشتر توضیح بدید.

شاید اره. شاید هم نه. توضیحی ندارم.

 

۲۳. جمله آخر (لطفا فقط یک جمله بنویسید)

مواظب خودتون باشید.

 

۲۴. کلمه آخر ( لطفا فقط یک کلمه بنویسید)

چایی.

 

ممنون که این چالش رو خوندید و ممنون از کسی که این چالش رو برگزار کرد. منبع رو ندارم میام میزنم. 

. گمان می‌کنید برای کپی نشدن باید چه کار کرد؟ آیا خودتان درگیر این مساله شدید؟ چه راه‌حلی را انجام داده‌اید؟ بنظرتان کپی کردن خوب است؟

برگرفته شده از asteria-s-stars.blog.ir
. گمان می‌کنید برای کپی نشدن باید چه کار کرد؟ آیا خودتان درگیر این مساله شدید؟ چه راه‌حلی را انجام داده‌اید؟ بنظرتان کپی کردن خوب است؟

برگرفته شده از asteria-s-stars.blog.ir