ریاضی این شکلی که، خیلی چیز باحالیه ولی ترسناک مثل دریایی طوفانی میمونه. باید تو همون لحظه تمام تجربه های کشتی رونی ت رو به کار ببری و اگه لازم باشه یه تجربه جدید کشف کنی. اگه تو دل دریا، طوفان بود. ازش فرار نکن، مستقیم برو تو مرکز طوفان. چون اونجا امن ترین جا ست. 

وقتی یه تابع بسی گنده جوابش" یک" میشه، پس همه چیز ممکنه. چی فکر کردی فقط کافیه بخواییش. وقتی مسئله رو حل میکنم و جواب ش رو اشتباه میارم مثل موجی ست  به کشتی م، که بعضی وقت ها در حدی طاقت فرسا میشه که کشتی م رو میشکنه و من رو تاریکی ش میبلعه  ولی غرق نمیشم. چون پدرم بهم گفته انسان تو اب غرق نمیشه.

اره انسان غرق نمیشه . شکست نمیخوره. چیزی به نام شکست وجود نداره. فقط نوعی موفقیت بوده که یه جاش رو اشتباهی پیچیدی.

و وقتی درست حل میشه دو حالت داره اگه کوچولو بود مثل دیدن جزیره و یا خشکی تو دور دست هاست‌. ولی اگه بزرگ و طاقت فرسا بوده مثل پیدا کردن گنج گمشده ست. 

به همین دلیل که دریا و کشتی ها و ملوان ها و  دزد های دریایی ش رو دوست دارم.ریاضی برای من مثل اقیانوس. میتونه برای شما مثل جنگل باشه و یا اسمون و یا هر چی که و هر جور که توصیف ش میکنید.

یه جک بی مزه بگم. به هم دانشگاهی ها گفتم. به شما هم میگم. میدونید کباب مورد علاقه ریاضی دان ها چیه ؟؟

کباب تابعی ایح ایح که تو تابه گردی به شعاع  10 سانتی متر پخته میشه. نوش جون :)