خخخخب این پست رو خیلی وقته که نوشتم. ولی همیشه یه چیزش کم بود به همین دلیل همین جوری موند و خورد به محرم، که چون اهنگ داره گذاشتم برای بعد عاشورا. عزاداری ها تون هم قبول حق باشه :)

من برای خرداد ماه لایو اکشن کروئلا رونگاه کردم. این سومین لایواکشنی که از دیزنی به صورت کامل میبینم. اولی الیس و دومی هم علاالدین بودش. بقیه رو نصف و نیمه نگریدم. من زیادی اهل لایو اکشن نیستم چون احساس میکنم بازیگر ها بیشتر الکی بازی میکنند تا درست حسابی بازی کنند ولی مال دیزنی جدیدا یه چیز دیگه است. لایو اکشن کروئلا که میدونید یکی از بهترین های دیزنی شده و برای خودش ترکوند. 7خرداد اکران شد.

و بعد چند روز خبر دادن که قسمت دوم ش هم قراره بیاد و الان که اینو میخونید، اما استون امضای کروئلا ۲ رو با دیزنی انجام داده و به صورت رسمی، کرده تو چشم مون که دو ش هم قراره بیاد.

من عاشق کروئلا ام  و دومین ادم بده است که خیلی دوستش دارم. اولین بار  ایشون رو تو انیمیشن 101 سگ خادار که از خود دیزنی هست دیده بودم و

مدل حرف زدن ش کاری کرد که عاشق کلمه دارلینگ یعنی عزیز بشم خخخ

خود کارتون 101 سگ خادار از یه رمان در دهه پنجاه، برای بچه ها به همین نام به نوشته خانم دودیا اسمیز (Dodie Smith) اقتباس شده. تنها فرقی که با کارتون داشت، اینکه کروئلا عزیز، شوهر داشت که خیلی دیده نشد. بیشتر دستور های زنش رو انجام میداده یه جورایی مثل اقا جان همون خدمتکار یا دست راست خانم بارونس تو همین لایو اکشن بوده.

جان_از_کروئلا

و اینکه اخرش کروئلا ورشکسته میشه و خونه ش به فروش میره و راجرد و انیتا با 101 سگ خادار اون خونه رو میخرند و کروئلا از روی عصبانیت موهای سیاه ش سفید میشه و قسمت سفید ش سبز و این گونه بلی الیش به دنیا اومد( هی هی ببخشید شوخی بی مزه ای بود) و یه چیز جالب دیگه، خود 101 سگ خادار  هم لایو اکشن داره. که مثل کارتون بوده مخصوصا دیالوگ های کروئلا.  فقط کار راجرد فرق داشت. به جای موزیسین، یه سازنده بازی کامپیوتری بود. 

صدویک_سگ_خالدار

من میگفتم پس کروئلا موهاش رو رنگ کرده، چون یه جورایی عاشق مد و فشن نشون داده شد.  که بعد دیدن این فیلم و شنیدن داستان اصلی  متوجه شدم، که این یه نوع بیماری به نام پولیوزیره (poliosis) هست، که تو بچه های تازه متولد شده دیده میشه و یه طرف موهاشون رنگدانه داره. البته وقتی داشتم مطالعه میکردم، خیلی شبیه به بیماری نیست و یه جورایی مثل کمبود رنگدانه ست. یعنی یه استثنا ست تا بیماری.

لباس های تک تک شون از جسپر بگیر تا خود کروئلا واقعا عالی بودند. خود کروئلا 47 تا لباس پوشید و خانم بارونس هم 33 تا لباس. خودشم بدون استفاده از هیچ خز حییونی.بالاخره تو ادم بد های دیزنی، بعد پرنسس انیتا، یه نفر رو دیدیم که زیاد لباس میپوشه هی هی.

من عاشق این لباس م.

خود اما هم عاشق اینه. اسم ش لباس اشغالی و طول دم‌ لباس هم 40 متر و میگفت که خیلی سنگین بوده.

لباس_کروئلا

لباس_کروئلا

از نظر متقدین این فیلم برای سرگرمی و بشینی کنار خونواده نگاه کنید خوبه. نه فحشی، نه کار بدی، حتی مقام خانواده چیه هم معرفی کردند. چی از این بهتر اخه :)

و یه چیز دیگه هم که خیلی ها شون گفتند اینکه یه فرد فقط با تغییر رنگ و طرز رفتار و... چطور میتونه به یه ملت بگه که من اون فرد اولی نیستم‌. ولی من تو جواب میگم، سوپرمن با اون سوپرمنی ش با یه عینک و لباس تبدیل به روزنامه نگار میشد. پس اره میشه. و فقط یه ادم زرنگ  مثل بارونس که اینو متوجه میشه و به خود استلا‌ شک میکنه که اون کروئلا ست یا نه و اخرش مچ ش رو گرفت (از اثرات نگاه کردن به کارتون معجزه آسا)

اونجا نویسندگی فیلم نامه واقعا جالب بود یعنی به اوجود امدن اسم کروئلا. اونها با ادغام کلمه crule  یعنی ظالم با خود اسمش یعنی استلا (stella) که اسم هنری ش یعنی کروئلا (cruella)  رو به وجود اوردند‌ و واقعا خیلی خوب به وجود امدن کلمه و شخصیت کروئلا رو به تصویر کشیدن. میتونم بگم این فیلم، جنگ دو ابر قدرت یا دو ادم بده سر سلطنت بر طراح مد بوده. درسته، یه ادم، بد به دنیا نمی یاد. ادم بد ها ساخته میشن.

چیز هایی که ازش انتظار داشتم: همون نوع صحبت کردن کروئلا بود که  اما استون خیلی خوب ادا ش کرد و خیلی منتظر دست به سیگار شدن ش بودم که به خاطر سختگیری های جدید دیزنی حذف شد. بچه ها دخانیات بده عه.

دییونه بازی هاش مخصوصا ماشین روندن ش، که اونم بود. فقط یه جا دیگه هم خورد تو ذوقم اونم صحنه حضور اول استلا به عنوان کروئلا که اونجا حرکت عصا ش بیشتر شبیه به حرکات هارلی کووین (یکی از شخصیت های  داستان های بتمن ) بوده و اون لحظه به جای کروئلا به ما هارلی کویین دادن.

اصلا انتظار نداشتم انیتا سیاه پوست باشه. ولی من واقعا چه انیتا سفید باشه چه سیاه. عاشق شم و یکی هم راجر و جسپر بودند که اون ها هم سیاه پوست بودند. من با اینکار دیزنی هیچ مشکلی ندارم .چون خودم پری دریایی رو با موهای طلایی فرض کرده بودم ولی دیزنی با موهای قرمز معرفی ش کرده و کسی جایی ننوشته که موهای پری دریایی چه رنگی.

کروئلا۱کروئلا۲

و اخر داستان که کروئلا یکی از سگ ها رو داد به انیتا، یکی رو هم داد به راجر. و اینجوری باعث شروع داستان 101 سگ خالدار شد.

کروئلا۸

کروئلا۶

و نمیدونم ایا قسمت دوم وارد داستان اصلی میشیم یا نه ؟؟ یه چیز های جالب دیگه از کارتون و فیلم بگم، راجر و انیتا تو انیمیشن همدیگر تو پارکی که کروئلا ارزو داشت با مادرش بره و چای بخوره همدیگر رو می بیند. کار پونگو بود :)

Cruella12

کروئلا۶۵۴

کروئلا۴۵

کروئلا۰۹

اینم هورس و چسپر تو انیمیشین و لایو اکشن اند.

یه چیز جالب دیگه از مطابقت کارتون و لایو اکشن. تو کارتون اقا سگ پونگو، تو دلش میگه که ادم ها شبیه سگ هاشونند و همین دیالوگ رو هورس سر دزدی سگ ها این رو میگه.

کروئلا

کروئلا۵۶۵۴

این خانم که تو تلویزیون هتل نشون داده شد یه بازیگر امریکایی و اسم خانمه هم تالولا بنکی( امیدوارم درسته نوشته باشم) برای خودم جالب بود، گفتم برای شما هم بزارم. احساس میکنم کروئلا مدل لبخند ش رو از ایشون تقلید کرده.

Cruella986544

کروئلا۰۸خ۶

اهنگ ها خیلی باحال بودند یا مال دهه 70 بود و یا به سبک دهه 70 خونده شده بود، که نشون بده اتفاقات داره تو دهه 70 میافته. من اصلا به موسیقی داخل فیلم  دقت نمیکنم و یا فقط تو جاهای حساس دقت میکنم. ولی با این فیلم فهمیدم که موسقی چه نقشی رو ایفا میکنه. اونها که دوست داشتم ،خود ترانه اصلی "کروئلا د ویل" که راجر اخر فیلم و اول انیمیشن میزنه. اون یکی هم ترانه "احساس خوبی دارم ". ممنون از نگاه تون.

+منبع هم بگم: بعضی هاش رو خودم پیدا کردم. اون قسمت پارک از یه ویدیو از ایستاگرام رسمی کروئلا بود و قسمت داستان اصلی هم از کانال یوتوب (الان یادم نیست )هستش.