*این پست همون پستی که فیلم های زمستانه و بهاره بود. چون خود ام هم این قسمت ش رو دوست داشتم. بقیه رو پاک کردم. تقصیر شما نیست. کار خودمه.

این شما و این هم

فیلم گربه چکمه پوش 2: اخرین ارزو

(puss in boots the last wish)

ساخت دریم ورکس در 2022 .

در مورد گربه چکمه پوش محبوب مونه که متوجه میشه از 7 تا جونش فقط یکی مونده و مرگ سراغ ش، پس به همین دلیل دنبال راه چاره برای جون های از دست رفته اش میکنه که ....

چون قسمت دوم بودش، من خیلی نمیخواستم نگاه کنم ولی چون دریم ورکس هست، گفتم یه روزی نگاه میکنم.

دریم ورکس با این فیلم، باز هم همون کار رو میکنه یعنی مسخره کردن دیزنی، ماجراجویی مینویسه، همون طور که همیشه می نوشت، از همون  اول هم میخوای بشینی نگاه کنی. به صورت کلی، شروع خوبی داره و در عین حال پایان خوب، برعکس کارهای اخیر دیزنی.

من اول میخواستم بیام بگم خیلی انمیشین خوبی برای بچه ها نیست ولی بعدش که یه چند تا ویدیو از یوتوب دیدم، گفتم خیلی هم برای بچه ها خوبه. چون در مورد مرگ به گونه ای صحبت میکنه که هم ترسناکه و هم قابل درکه. مطلبی که معمولا از بیشتر فیلم های امروزی کودکان حذف شده. در حالی که بچه ها باید مرگ رو بشناسند، درک ش کنند. اگه نه انمیشین و نه والدین نخواهد بهشون یاد بده، پس کی قراره در مورد مرگ، خون ریزی و این جور چیز ها بدونه چی و چطور باید عمل کنه. در کل فیلمی با نگاه بالغانه خوب، هم برای بچه ها و هم برای بزرگتر ها(بالای 18 سال) هست.

از لحاظ بزرگتر ها، مثلا خیلی از روابط مثل گربه و شرک، .... یا کار ها و حرف هایی که بزرگتر ها بهتر درک میکنند، وجود داره. (و این دلیل دیگه ام برای مناسب نبودن برای بچه بود.)

مطلبی که تیر مستقیمی به دیزنی بود،  بعد از داستان جالب با ماجراجویی و شوخی های خودش، ادم بد هاش بودند. چیزی که کلا از انمیشین های جدید دیزنی یا حدف شده یا ضعیف عمل کرده (البته بجز سریال هاش). شما، تو این فیلم سه تا ادم بده دارید.

گلدی و سه خرس یه خانواده خلاف کار با مشکلات خانوادگی بودند چیزی که دیزنی همیشه در مورد خانواده درستکار صحبت میکنه، نه خلافکار.

جک هورنر، نه تنها خودش کلکسیونر بود بلکه  خودش، کلکسیونی از ادم بد های محشر دیزنی بود. خودش، یه داستان پریانه نبود، یه شعر کودکانه بود ولی تمام وسایل داستان های پریانه رو داشت.

وقتی میگیم داستان های پریانه، یکی از اولین چیزی هایی که یادتون میاد کجاست؟؟ مال من که دیزنی. و مثل بیشتر ادم بد ها بنفش میپوشه، اون هم نه هر بنفشی، بنفش سلطنتی، گرون ترین و نادر ترین رنگ که فقط اشراف و خاندان سلطنتی به تن داشتند. رنگی که بیشتر شخصیتهای منفی دیزنی، مخصوصا کلاسیک، دارند.

مرگ یا اقای گرگ بد که گفتند این همون اقای گرگ، شنل قرمزی نیست. عوض ش محبوب که هست. این یکی فقط چون ادم بد است و تمام کار و بار ش با شخصیت اصلیه، حتی از نظر ظاهر، گرگ یه سگ سان هست و گربه و سگ باهم یه بدی هایی دارند. نه؟؟

من اول فکر میکردم فرشته مرگ هست چون حتی پوستر هم نداشت ولی فهمیدم که نه تنها واقعی هست بلکه یه جایزه بگیر خفن هم هست. من اینجا رو دوست داشتم که باعث تغییر و سر عقل اومدن گربه شد و وقتی متوجه میشه از جنگیدن دست برمیداره.

شخصیت مورد علاقه ام، خود گربه چکمه پوش بود. خیلی رفتار گربه ای داشت و حس یه جوون که وارد میانسالی میشه رو میداد.

یه چیز دیگه و نسبتا اعصاب خورد کن، احساس میکنم داستان رو از روی کتاب داستان پیتر و وندی، الهام گرفتند، هردو در مورد نگاه به مرگ حرف های میزدند و به نظرم، گذشته پیتر و جمیز مثل اتفاقات بین گرگ و گربه هست. یه چیز دیگه که معتقد ام، به کاپیتان هوک، هوک میگند چون تو استفاده کردن هوک خیلی ماهر بوده و حرکات گرگ، رفتارش، یکی شدن ش با سایه ها، چشم هاش. من رو یاد  کاپیتان هوک همون طور که تو کتاب توصیف ش کرده،  می اندازه.

حالا این اخری رو ول کنید برای دل خودم نوشتم.خخخ. جالب اینجاست که به کاپیتان دو بار اشاره میشه. کجا؟؟ خب من شما رو به یه ویدیو جالب از نکات این انمشین جالب از کانال مهدی موییز دعوت میکنم.(اینجا) تو یوتوب هم بهش سر بزنید.

لینک این ویدیو (https://youtu.be/xT0ktCM90dw)

و جواب این سوال که چرا گرگ عزیز مون، سوت میزنه؟؟

مردم اروپا در گذشته، معتقد بودند که مرگ شبها میاد سراغ شون به همین دلیل وقتی شب میشد همه در و پنجره هاشون رو نی بستند و مرگ رو به آواز مخصوص ش میشناختند.