سلام دوستان . حال و احوال زمستون تون چطوره؟؟ قراره حال و احوال تون رو به اخر های تابستون تغییر بدم . چون وقت نشد فیلم ها و انمیشین های اخر تابستون رو پست کنم . به همین دلیل مخیک خانم رو الگو خود قرار داده و تو یه پست میزارم شون . ولی نشد. اون وقت عنوان های چرت و پرت م رو کجا بزارم  پس.؟؟؟؟؟؟؟؟ البته وقتی داشتم پست رو درست میکردم . اخرش این شد که یه لیست باشه ولی فقط برای پیترپن. به علاوه یه پلی لیست دیگه از اقای هپی

 

LOST BOY_RUTH B

 

ولی خوش اومدید به فیلم های تابستونی بنده . براساس این پست میدونید که بنده شهریور رو با پیترپن گذروندم و عرض کردم که سه تا فیلم از پیترپن رو نگاه کردم .

اولین فیلم از این لیست  "در جست و جو ناکجا اباد" می باشد .

با خودم گفتم که اول از نویسنده شروع کنم و بعد سراغ خود داستان برم . درست مثل خوندن مقدمه یا پیش گفتار یه کتاب میمونه. ولی مثل همه پیش گفتار ها فقط علامت سوال به وجود میاره و وقتی قسمت اصلی کتاب رو خوندید، متوجه حرف های این بخش  میشی:/.( من خودم مال شدن و کتاب شیمی تستی رو دوبار خوندم.)

این فیلم در مورد نویسنده کتاب "پیترپن و وندی" یعنی جمیز متیو بری هستش.

 

  فکر کنم زیادی اکشن مکشن خوندم و نگاه کردم . یه فیلم بیوگرافی خخخب . جمیز متیو بری نمایش نویس اهل اسکاتلند. خالق پیترپن . کسی که با شکست هایی که خورده بود ولی همچنان ایمان داشت که میتونه پیروزه میدان بشه. این فیلم بهتون نشون میده که چی شد که پیترپن ساخته شد. و بری رو این شکلی معروف کرد . واقعا بری ( شما جایی نری)  خلاقیت جالب داره مثل یه نویسنده عالی که میتونه برای هر چیز کوچیکی داستان بنویس (و تو بیان هم این جور نویسنده ها کم نیستند ).  خیلی خوبه که حتی شده یه نفر استعدادت رو ببینه و بالهای پرواز ت باشه.(داداش بزرگش). یکی دیگه  از ویژگی  های اقای بری توجه نکردن به حرف مردم که این رفتارش من رو یاد ترانه فضانورد می انداخت  خخخ . کل تابستون سیاه مون کرد . این رو میگم: اگه مردم زیاد حرفیدن . صدا شون رو کم کن.....

تو بیوگرافی که از خونده بودم . میگفت. خانواده دویس یکی از دلایلی بوده که بری تونست پیترپن رو بنویسه. اولش فکر میکرد پسر خانم دویس یعنی  پیتر باید پیتر پن باشه چون خیلی شبیه ش و بری کاپیتان هوک باشه . ( یعنی یه قسمت از الهام به وجود امدن پیترپن پسر خانم دویس باشه بقیه الهام هم مال داداشش ).البته هر سه تا پسر خانم دییوس منبع الهام ش بود. ولی پیتر دویس  بهتر از من دیدش چون خود جمیز بری یه پیتر پن بود . در واقع هرکسی تو وجودش  یه پیترپن داره و یه جمیز هوک :) حتی مادربزرگ بچه ها که میشه گفت  شبیه هوک بود اولین کسی بود که برای اثبات اعتقاد به پری ها دست زد حتی اگه اون یه نمایشنامه کودکانه باشه :) . این رو وقتی داستان یا فیلم ش رو بنگرید بهتر متوجه ش میشید. این رو نمیدونم ولی احساس میکنم جمیز بری تو تاتر یه انقلاب به وجود اورده که دوستش بهش  لقب نابغه رو داد.

دیالوگ موردعلاقه ام از خانم اسنو که گفت" نمایش تون واژه " گذشت" رو خوب بیان کرده، ولی زندگی یه شوخیه و زمان مثل یه کروکودیل که همه ما رو میبلعه "

به نظرم از بین زن هایی که تو فیلم دیدم خانم اسنو زن خیلی زرنگ و یا شایدم به خاطر کوهلت سن ش با تجربه تر از بقیه بود . دو تا خانم دیگه یعنی  سیلویا دیویس  و ماری، دو تا زن در مقابل هم بودند. سیلویا چنان به همسر از دست رفته اش پایبنده که برری رو فقط یه دوست میبینه . همون طور که برری ایشون رو فقط دوست میبینه . حتی وقتی که  خانم دییوس مریض شد به خاطر اتفاقی که برای همسرش افتاد دوست نداره بره دکتر . در مقابل ماری همچین نگاهی نداره و فکر میکنه که برری بهش توجهی نداره ولی در واقع این خود ماری که به همسرش توجه نداره و فقط داره به اتفاقت اطراف و حرف مردم توجه میکنه. فلیمه هم از کتاب" مردی که پیترپن بود " نوشته شده. من فیلم رو میخواستم زبان اصلی و انلاین  ببینم که پیدا نکردم وباید دانلودش میکردم. پس از نماشا با دوبله دیدم و از اون کانال نماشا خیلی خیلی ممنونم  . دوبله خوبی بود و شانشور نداشت. فقط بعضی جا ها زبان اصلی میشد.

فیلم عالی بود با پایانی غمگین مثل نمایش نامه اش . با اینکه داستان فیلم رو میدونستم ولی باهاشون خندیدم و گریه کردم. یکی از جنبه باحال ش برام  یکی بودن بازیگر و نویسنده محبوبم بودش یعنی جانی دپ در نقش جمیز بری جالب تو قسمت نظرات یه نفر نوشته بود که 

اره واقعا مثل هم اند.

بعدش مثل اینکه وارد خود کتاب شده باشی . فیلم "پیترپن" رو نگاه کردم.

بعد یه هفته رفتم سراغ دومین فیلم از این لیست یعنی  "پیترپن" که داستان اصلی رو روایت میکنه و اگه دوست نداشتید کتاب اصلی رو بخونید میتونید همین فیلم رو نگاه کنید، با اینکه مثل همه فیلم و انمیشن های اقتباسی دیگه  کم و کاستی هایی داره ولی اونم قابل قبوله :)

همون طور که فیلم بالایی رو دید یا میدونید که پیترپن در واقع  یه نمایش نامه است که فروش خوبی داشته و برای خودش یه شاهکار هستش و بعد چند سال رمان ش به اسم "پیترپن و وندی" منتشر میشه که اونم فروش خوبه داشت و بیشتر این پول به بیمارستان ها داده میشه . خود فیلم عالیه هم سرگرم کننده است و هم نمادین. (همون حرف خانم اسنو.)

خیلی دوست دارم نمایش نامه اش رو هم بخونم. چون تینکربلی در کار نیست و پیترپن با ایمان خودش پرواز میکرد. حالا بعدش چرا تینکربل اومد.؟ چون به اقا بری خبر دادن که بچه ها پرواز رو دوست دارند. پس مثل  پیترپن . شروع به پرواز میکنند. و این شکلی دست و پا شون میشکنه :/. بازم میگم این قدر این فیلم خوبه که کلا لیست رو یاد تون میره و میشیند همین رو نگاه میکنید :). بازیگری حرف نداره .جلو چشم ت یه پسر بچه ده دوازده ساله میبنی نه شونزده ساله. افکت ها با اینکه قدیمی ولی باز هم خیلی عالی بودند . دست همه تون درد نکنه. باحالترین سی   دییقه برای من  سی دقیقه میانی یعنی جنگ دو پسر مون بودش . فکر کنم هیجان فوتبال کسایی که طرفدار هر دو تیم اند رو داشتم خخخ.

لیلی تایگر و پسر های گمشده وو.... مخلوط کردن این همه چیز واقعا جمیز بری چیکار میکنه .عالی بود . یه چیز باحال نه دو چیز باحال . بازیگر پدر وندی ، با بازیگر کاپیتان هوک یکه . مثل انمیشین پیترپن از دیزنی، ولی به نظرم تو فیلم به خاطر دیزنی نیست بلکه به خطر وندی. وندی عاشق داستان سرایی و اون شب از پدرش عصبانی بوده. که کاپیتان هوک رو شبیه پدرش تصور میکنه. وووو دومین چیز جالب بازیگر وندی و پیترپن باهم قرار میزاشتند ایح ایح. کی ش رو نمیدونم ولی میزاشتند. ایح ایح. الان احساس میکنم دارم پیاز داغ ش رو زیاد میکنم خخخ.

یه چیز میگم یادتون باشه. کاپیتان هوک دروغ نمیگه، راست میگه، البته فقط اون قسمتی رو که دوست داری بشنوی رو. وووو اینجاست که میفهمید چرا پیترپن ، تنها بچه که بزرگ‌نمیشه.

امیدوارم سر تماشا این فیلم همون جور که من کیف کردم ، شما هم کیف کنید:)

سومین فیلم از این لیست که نگاه کردم فیلم"پن" هستش.

حالا که این همه شاهکار نگاه کردم. گفتم برم ببینم فیلم "پن" چیه که بیشتر طرفدار های ازش بیزار اند و به بدترین اقتباس از کتاب معروفه رو یه نگاه بندازم. داستان داره به قبل داستان پیترپن اشاره میکنه . اینکه پیتر چطوری پیترپن شد . رابطه جمیز و پن چطور بود قبلا و چطور ایجاد شده ؟؟ صحبت میکنه. از نظر خودم سرگرم کننده است فقط سرگرم کننده و  چرت و پرت، شاید زیادی چرت و پرت و اگه شما هم مثل من این دو شخصیت یعنی جمیز و پیترپن رو دوست داشتید کنار هم مدل دوستانه ببینید. این فیلم خوراک شما ست. فقط همین خوبی رو برام داشته  که برنگردم بگم وقتم رو تلف همچین چیزی کردم. و و لیلی تایگر سفیده.( اون خانمه تو پوستر)  :/

چرا یه چیزی که تو کتاب نوشته رو تغییر دادی. اااهههه. نوشته دیگه قبیله سرخ پوست ها اییییش. و عاشق جمیزه . این چه سمیه اااهههه.

و دومین اشکال مال پیترپن . پیترپن توسط دزد های دریایی وارد ناکجا اباد نمیشه و پدر پری نداشت. خودش تو فیلم پیترپن و همچنین کتاب  گفت خودم برای فرار از دست والدینم. رفتم پارک فلانی و خواستم پیش پری ها باشم :/ . اااهههههه. فقط یه چیزش درست بود که از نمایش نامه ور داشته بودند. اینکه پیتر باید به چیز های خوب فکر کنه تا پرواز کنه.

و کاپیتان ریش سیاه هم اونجا بود :). حالا شاید از خود تون بپرسید که اون این جا چی کار میکنه؟؟ حداقل اون که یه دزد دریایی واقعی. خب اقای بری تو یه مصاحبه گفته بود که جمیز، دست راست یا ادم مورد اعتماد کاپیتان ریش سیاه بوده. (و حتی اسم واقعی ش هم جمیز نیست.) از یه طرف داشت  نفوذ بد میزد. نویسنده عزیز میدونم چرا این جوری نوشتی ولی خیلی چرت وصلش کردی . یکم با کتاب میرفتی خخخببببب.

نگاه نکنید ها. مگه اینکه همون حرفی که اول ش گفتم براتون جذاب باشه:/

منون که خوندید و اخرش حرص هام رو خوندید :*

+همه شون رو دوبله نگاه کردم. از نماشا و اپارات.فقط پن سانشور لباسی داشت. شکم لیلی بیرون بود. :/. 

++اخرش پیترپن رو دو زبانه دانلود کردم :")

+++ پیترپن ها لبخند زیبایی دارند :")