از اونجایی که بیشتر بیانی ها درد و دل دوست دارند و من خیلی کم از این مدل پست ها میزارم. شاید برای تون عجیب باشه که دارم از این مدل پست ها میزارم.

اگه از همراهان قدیم باشید میدونید که من یه زمانی، رقص های کیپاپ رو با هدف ورزش انجام دادم ولی متاسفانه جواب نگرفتم. تو همون تابستون با یه کانال ورزشی تو اینستاگرام اشنا شدم. این بانو گرامی با شواهدی که نشون مون داد بعد از زایمان خیلی چاق شده بود ولی الان اندام خوبی داره و نتایج کاراموز هاش هم موجود بود به همین دلیل بقیه تابستون رو با ایشون رفتم ولی باز هم نتیجه ای نداد.

تااااا این تابستون.

 من یکی از اون اپها ورزشی که تو پلی استور بود، رو مرداد ماه روی گوشیم نصب کردم و هر روز بجز روزهای دوشنبه و سه شنبه چون کلاس تابستانه داشتم، انجام میدادم.

و نتیجه هم گرفتم. حدود سه کیلو کم کردم ولی این سه کیلو با استراحت کردند و حوصله ورزش نداشتند، برگشتند.

و من ناراحت و شکسته شدم که کجای کار اشتباه هست؟؟ تو غذا؟؟ تو ورزش؟؟

تو یوتوب یه خانمی دیگه ای که به گفته خودش مدرک ورزشی هم داشته و هم اینکه خیلی با سواد و با مدرک صحبت میکرده. به این نتیجه رسیدم که مشکل از غدا من نیست چون ما صبحونه و شام کمی میخوریم عوض ش ناهار زیاد میخوریم. میوه و سبزیجات و هله و هوله هم همه شون به اندازه درست میخوریم. ولی مشکل تو ورزش کردنم بود. ورزش کردند نباید فقط به انجام کارهای کششی و نرمشی باشه باید در کنار ورزش، کار های دیگه هم بکنیم مثل پیاده روی، دوچرخه سواری یا حتی کارهای خونه هم میتونه کار حرکتی محسوب بشه.

و من این کار کناری رو خیلی کم داشتم. فقط یک یا دو روز از هفته خونه رو دستمال و جارو میکشیدم مخصوصا اینکه اطراف خونه مون ساخت و ساز زیاده هست. پس گرد و خاک هم زیاده.

دو تا مورد دیگه هم که تو ویدیو گفت یکی استرس و یکی دیگه هم خواب و اب کافی هست. که من تا حدودی نگران کننده ای ندارم. یعنی استرس رو دارم ولی زیاد نیست ولی  تاثیر ش رو روی مو هام و پریود ام میزاره. خواب نه تنها کافی بلکه زیاد خخخخ. اب؟؟ اون هم اوکی.

دو نکته دیگه هم که از حرف های ایشون و تجربه خودم و دیگران فهمیدم. شیرینی جات افزوده مثل کیک و شیرینی بیرون رو باید کمتر مصرف کنید، یا خونگی ش رو مصرف کنید نه اینکه کلا شیرینی جات رو بزارید کنار چون نمیتونید چون غلات مثل برنج، کربوهیدرات یا قند یا شیرینی خودش رو داره. به جاش شیرینی هایی مثل کیک و قند و هله هوله جات مون رو کم کنیم.

دومین نکته هم اینکه هدف از ورزش اب کردن چربی یعنی از دست دادن چربی اضافه است ولی وقتی چیزی رو از دست میدی، در مقابل چیزی رو به دست میاری و در ورزش، اون چیز عضله است. البته تو عضله سازی وزن زیاد میشه ولی عوض ش رو فرم هستیم و این افزایش وزن تو عضله سازی یه چیز خوب تا اینکه در اثر عدم تحرک باشه.

حالا جونم برای تون از این اپ بگه که کلا یه تمرین نزدیک به یه ماه داده بود و من ری استارت ش کردم. به خاطر اینکه قبول دارم، این همه چربی زیاد، یه ماه که از بین نمیره. چون خودش جمع شده یه ماه که نیست مال سالها تنبلی و عدم تحرک هست.

خودش خوبیه و همه اون تمرینات که تو ایستا انجام میدادیم رو داره. خوبی ش اینکه رایگان، زمان و مکان هم به خودتون بستگی داره ولی سعی کنید زمان رو تو یه زمان خاص انجام بدید مثلا من ساعت 9 که بلند میشدم دیگه از ساعت 10 تا 11 هر چه قدر که میتونستم انجام میدادم. از اونجایی که زمان شون حدود 6 یا 7 دقیقه میشد. دو روز اول، تمرین اون رو روز رو دوبار و در روزهای بعدش سه بار و چند بار هم چهار بار تو اون تایم، حرکات رو تکرار میکردم.

خود اپ برای تون حرکات مخصوص اون روز رو نشون میده و زمان خاص اون حرکت رو میگره مثلا 10 ثانیه فلان حرکت رو بزن، 20 ثانیه فلانی رو، که رفته رفته زمان ش رو زیادتر میکنه. همچنین بین حرکات هم یه 20 یا 15 ثانیه استراحت میده. بعضی وقت ها هم مثلا وسط روز اون هفته، حرکات کمتری میده چون بدن باید خودش رو پیدا کنه.

صدا هم داره. برای تون میشماره و میگه که استراحت کن یا پاشو این حرکت رو بزن. حرکت ها هم انمیشین، توضیح (تو اپ) و ویدیو (تو یوتوب) دارند. میتونید زبان متن ش رو هم تغییر بدید. چون فارسی هم داره. :")

اگه خواستید امتحان ش کنید یا میخواید باشگاه برید. یه تجربیاتی دارم که دوست دارم با شما در میان بگذارم. من بین استراحت های حرکات، یه قلوپ اب میخوردم چون عرق میکنم و به اب نیاز دارم.  و اینکه بین تمرینات نشنید مگه اینکه از تون بخواد.  چون ضربان قلب تون بالاست و ممکنه بعدش عوارض بدید. مثل خدایی نکرده ایست قبلی و اینا.

و حرکات رو تا جایی که توان و کشش ش رو دارید، انجام بدید. مثلا تو اپ یه حرکت رو، خیلی خوب نمیتونستم برم به همین دلیل زمان ش رو کم میکردم

و یه حرکت دیگه رو هم اصلا نمیتونستم برم که کلا حذف ش کردم.

چون قصد ورزش داریم نه کشتن و هرکسی آستانه درد و تحمل خودش رو داره.برای اینکار، کافیه ادیت رو بزنید و دستکاری ش کنید. من جای حرکات رو عوض نمیکردم چون ترتیب شون خوب بود. اول گرم میکردم بعد اون گرم میکرد یواش یواش حرکات پا میداد و بعدش حرکات نشستی و در اخر سرد کردن. با اینحال من خود هم قبل و بعد از ورزش خودم رو گرم و سرد میکردم و گرنه مثل دفعه قبل عضلاتم میگرفت.

و گزینه های مختلف دیگه هم داره مثلا ورزش برای چاقی صورت و غب غب زیر گردن که اونها اینترنت میخواند. کافی نت رو بازکنید و تبلیغات ش رو نگاه کنید و بعدش باز میشه برای تون :)

اگه برای تون سوال که چند کیلو ام. نمیگم چون الان یادم رفته. واقعا میگم ولی شکم پر چربی بزرگی دارم. بهترین راه برای اینکه بدونید اضافه وزن یا کم وزنی یا وزن خوبی دارید، بهتره که ازمون BMI رو بدید. من خودم تو گوگل زدم و برای ام اورد، کافیه وزن و قد تون و یکی هم مچ دست تون رو بدید به سایت و برای تون محاسبه میکنه. اندازه مچ برای تشخیص استخوان بندی درشت یا نازک تون. من هم نمیدونستم واقعی. به خوشی میگفتم حرف ململ رو میگفتم که من چاق نیستم، استخوون بندیم درشته خخخ.

این بود از زندگی من با ورزش در تابستان خخخ.

چون باعث میشه ورزش کنم و تجربه هام رو باهاتون در میان بزارم، شاید شما هم یه نصحیت هایی برای م داشتید. برای پاییز هم و هر وقت دیگه ای که شد، در مورد ورزش هم پست میزارم. باییییی